Background
MVST has organized a new campaign for Fint, a fintech company that pursues to create a healthy investment culture. The campaign captures various people who are worried about investment because they don't have time to study investment or because they don't know well about it, or think onself to be falling behind the investment trend. Through this, we wanted to inform the necessity of Fint’s AI discretionary investment and deliver the message, ‘Save time to invest and focus on your daily life.'
MVST는 일상 속 건강한 투자 문화를 만들고자 하는 핀테크 기업 핀트(fint)의 새로운 캠페인을 기획했습니다. 투자 공부할 시간이 없어서 혹은 잘 몰라서, 트렌드에 뒤쳐지는 것 같아서 등의 이유로 투자 고민을 하는 다양한 사람들의 모습을 캠페인 속에 담아냈습니다. 이를 통해 핀트 AI일임투자의 필요성을 알리고 ‘투자에 쓰는 시간을 벌어 일상에 집중하자’라는 메시지를 전달하고자 했습니다.
Brand Persona
By setting up of various aged and occupational grouped personas, including college students, side hustler, office workers, and housewives, they showed their concerns about investment and drew sympathy. This lowered the barriers to perception of AI discretionary investment that may feel unfamiliar and showed the need for Soulless investment in our daily life.
대학생, N잡러, 직장인, 주부 등 다양한 연령대와 직업군의 페르소나를 설정하여, 그들의 마음 속 투자 고민을 보여주며 공감을 이끌어냈습니다. 이를 통해 생소하게 느껴질 수 있는 AI일임투자에 대한 인식의 장벽을 낮추고 일상 속 소울리스 투자에 대한 필요성을 보여주었습니다.
Idea
The campaign videos were produced with a digital campaign and original content linked together. The digital campaign delivered the definition of Soulless investment and how it works, and the original content specifically unraveled the service through the voices of users. In addition, included the message to leave the concerns about investment to the fint and focus on daily life in the slogan, "Put your soul into your daily life instead of investing."
캠페인 영상은 디지털 캠페인과 오리지널 컨텐츠가 서로 연계되는 구성으로 제작되었습니다. 디지털 캠페인에서는 소울리스 투자의 정의와 투자 방법을 알기 쉽게 전달했으며, 오리지널 컨텐츠에서는 핀트 유저들의 목소리로 서비스 내용을 구체적으로 풀어냈습니다. 또한 투자에 대한 고민은 핀트에 맡기고 일상에 집중하라는 메시지를 ‘투자에 영혼 빼고 일상에 혼을 담아’라는 슬로건에 담아냈습니다.
Brand Character
MVST also used the character ‘Isaac and Friends’, which contains the previously developed that contains universe of Fint, for digital campaigns. With various concerns mixed in the main characters' heads, the video was produced in the form of Isaac sucking in investment thoughts and leaving only daily thoughts. In that way, expressed the message impressively, ‘Even if you don't care about investment, Fint has you covered.’
MVST는 기존에 개발했던 핀트의 세계관을 담은 캐릭터 ‘아이작과 친구들’을 디지털 캠페인에도 활용했습니다. 주인공들의 머릿속에 다양한 생각이 혼재되어 있는 가운데 아이작이 투자 생각을 빨아들이며 일상 생각만 남기는 형식으로 영상이 제작되었습니다. 그렇게 ‘투자에 신경쓰지 않아도 핀트가 알아서 해준다’ 라는 메세지를 몰입력 있게 표현했습니다.
Persona / Office Worker
Digital Campaign : An office worker who is greedy for both investment and work, Park Yechan
Original Contents : An office worker who focuses on business rather than investment
디지털 캠페인 : 투자도 일도 욕심이 많은 직장인, 박예찬
오리지널 컨텐츠 : 핀트로 투자가 아닌 업무에 집중하는 직장인, 이지훈
Persona / College Student
Digital Campaign : A college student interested in trendy investment, Choi Donghyuck
Original Contents: A college student who focuses on the future through the Fint, Kim Minjun
디지털 캠페인 : 힙한 투자에 관심이 많은 대학생, 최동혁
오리지널 컨텐츠 : 핀트를 통해 미래에 집중하는 대학생, 김민준
Persona / House Wife
Digital Campaign : Trendy mom who is worried about educational trends and investment, Kang Jiyeon
Original Campaign : A mom studying economics with her kid through Fint, Choi Eunju
디지털 캠페인 :교육 트렌드에 투자고민까지 하는 요즘 엄마, 강지연
오리지널 컨텐츠 : 아이와 함께 핀트로 경제를 공부하는 요즘 엄마, 최은주
Persona / Side Hustler
Digital Campaign : A side hustler with a lot of work to do and a lot of investment worries, Choi Subin
Original Contents : A side hustler who Leave the investment to the fint and does a variety work, Yu Jihyun
디지털 캠페인 : 투자도 일도 욕심이 많은 직장인, 박예찬
오리지널 컨텐츠 : 핀트로 투자가 아닌 업무에 집중하는 직장인, 이지훈
Instagram
The digital campaign video of Soulless Investment has also been released on Fint's Instagram channel. Through this, the purpose of the campaign and the need for AI discretionary investment were imprinted on various targets.
소울리스 투자의 디지털 캠페인 영상은 핀트의 인스타그램 채널에도 릴리즈 되었습니다. 이를 통해 해당 캠페인의 취지와 AI일임투자의 필요성을 다양한 타겟들에게 각인시켰습니다.
Impact
Digital campaigns and original contents are on the Fint YouTube channel, widely announced the purpose of the Soulless Investment campaign. after the campaign opened, the maximum number of views on digital campaign videos reached more than 8.3 million, and it has been continuously drawing views.
핀트 유튜브 채널에 디지털 캠페인과 오리지널 컨텐츠가 온에어 되며 <소울리스 투자> 캠페인의 취지를 널리 알렸습니다. 캠페인 오픈 직후 디지털 캠페인 영상의 최대 조회 수는 920만회 이상을 달성했으며, 현재까지 지속적인 조회수를 이끌어내고 있습니다.
Fint Brand Activation Campaign
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Client
December & Company
Agency
MovingStones Inc.
Production
Tikitaka, Devil'sCandy
Post-Production
The Post