Overview
2027 충청권 하계세계대학경기대회는 대한민국의 충청권 4개 시도에서 개최되는 행사로, 전 세계 150여 개국 1만 5000여 명의 선수단이 참가해 총 18개 종목에서 열띤 경연을 펼치게 될 올림픽에 이어 가장 큰 규모의 국제적인 대회입니다. 대회의 마스코트인 흥이나유는 대회의 상징이자 충청도라는 지역의 정체성을 세계적으로 알리는 중요한 요소로서 다양한 매체와 운영 전반에 효과적으로 활용 되어질 수 있도록 개발 하였습니다.
Chungcheong 2027 World University Games is an event to be held across four cities and provinces in Korea's Chungcheong region. It is the largest international event after the Olympics, featuring competition in 18 sports, with approximately 15,000 athletes from over 150 countries. The mascots, Heung-yi and Na-you, are the symbols of the event and the primary elements that promote the identity of the Chungcheong region to the world. We designed them for effective use across various media platforms and in all aspects of event operations.
Idea Sketch
지난 국제대회들의 마스코트를 조사한 결과, 국가나 지역의 대표성을 가진 동물 캐릭터의 선호도가 가장 높은 것을 알 수 있었습니다. 이를 통해 동물을 주제로 결정하고 대한민국과 충청 지역을 대표할 수 있는 다양한 동물군들을 선별하였습니다. 국민들에게 선호도가 가장 높은 친숙한 동물부터 멸종위기종, 설화나 전설속 동물들을 선별하였고 그중 대표적인 6종의 동물을 후보로 결정하고 다양한 컨셉의 스케치 작업을 진행하였습니다.
According to research on mascots for previous international games, people prefer animal characters that represent the nations or regions. So, we decided to focus on animals and selected various species that can represent Korea and the Chungcheong region. The selection included familiar animals favored by the public, endangered species, and animals from legends. Among these, six representative species were chosen as candidates, and we proceeded with sketching various concept designs.
Subjects of the Mascots
호작도는 일반적으로 호랑이가 까치를 바라보는 모습으로 그려집니다. 이 조합은 서로 다른 두 존재가 함께 조화를 이루는 모습을 담고 있습니다. 이를 통해, 호랑이와 까치처럼 서로 다른 나라, 인종, 문화가 화합하는 대회로서 호작도의 의미를 담은 마스코트를 제작하게 되었습니다.
In general, the Tiger and Magpie folk paintings show a scene in which a tiger looks at a magpie. This combination presents a harmonious image of these two different beings. As such, the FISU mascots have been designed to embody such meanings of the Tiger and Magpie in the hope that the Games will be an occasion during which many different countries, people, and cultures come together in harmony like a tiger and a magpie.
CHUNGCHEONG 2027 WORLD UNIVERSITY GAMES MASCOT DESIGN
Client : The Chungcheong Megacity 2027 World University Games Organizing Committee.
Project Manager : Daehong Communications inc.
Character Design: MovingStones inc.
3D Modeling / Motion Graphic: MovingStones inc.
ⓒ MovingStones inc.