Project Overview

삼성웰스토리는 식자재유통, 사내식당, 단체급식, 푸드 서비스 분야, 40년 식음 사업 역량과 노하우를 가진 글로벌 식음 솔루션 기업입니다. 웰스토리 브랜드 아이덴티티 리뉴얼에 따라, 다양한 접점에서의 원활한 브랜드 커뮤니케이션을 위한 심화된 브랜드 요소들이 필요했습니다. 좋은 이야기를 담는 따옴표라는 브랜드 디자인 컨셉이자 웰스토리 심볼의 모티프인 "Quote(쿼트)" 를 메인 비주얼 모티프로 삼아, 브랜드 필름, 아웃도어 사이니지 등다양한 브랜드 어셋을 디자인하였습니다. 

SAMSUNG Welstory is a global food service company with 40 years of expertise in food materials distribution, corporate cafeteria, catering, and food services. According to the renewal of the Welstory’s brand identity, there was a need for advanced brand assets to enable seamless communication across various touchpoints. Inspired by the concept of "Quote," a symbol representing the platform of good stories and the key motif of the Welstory’s brand logo, we designed various brand assets, including a brand film and outdoor signage, using this as the main visual motif.










SAMSUNG WELSTORY
Extended Creative Design
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Project Owner : SAMSUNG Welstory
Motion Graphic & Illustration : MovingStones Inc.
3D Design : MovingStones Inc.
Brand Identity Design : Clay Inc.



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