Background

The brand Films are made to deliver the new brand stories to customers in line with the renewal of fintech company ‘Fint’. The purpose of the production was to sincerely convey Fint's philosophy to customers and to focus attention through new brand films.

무빙스톤즈는 1:1 맞춤형 간편투자 서비스 핀트(Fint)의 리뉴얼에 따라 새로워진 브랜드 스토리를 고객에게 전달하기 위해 이번 브랜드 필름을 제작했습니다. 신규 브랜드 필름을 통해 핀트의 철학을 고객들에게 진정성있게 전달하고, 관심을 집중시키는 것이 제작 목적이었습니다.





Insight

Moving Stones interpreted Fint's core service, which AI invests on its own, as “Financial Intelligence”. Instead of the "financial intelligence" that customers have to develop on their own, they tried to change the investment frame to "money intelligence" in which money makes them work on their own. It incorporates a philosophy of focus that gives money intelligence and helps customers to build up their assets steadily in their lives.

AI가 알아서 투자해주는 핀트의 핵심 서비스를 ‘돈의 지능’이라는 무빙스톤즈만의 해석으로 풀어냈습니다.
고객이 스스로 키워야 하는 ‘금융 지능’이 아닌, 돈이 스스로 알아서 일하게 하는 ‘돈의 지능’으로 투자의 프레임을 바꾸고자 했습니다. 그렇게 돈에 지능을 부여해 고객이 생활 속에서 꾸준히 자산을 쌓을 수 있도록 돕는 핀트의  철학을 담아냈습니다.





Chapter 1. Financial Intelligent : 돈의 지능 (00:00 ~ 01:35)

In Chapter 1, we drew attention with aphorisms about investment and the topic of ‘financial intelligence', and easily explained the mechanism of focus through character stories. The story was developed in a friendly way through the artificial intelligence investment engine ISSAC, a personalized AI investment service.

Chapter 1.에서는 투자에 관한 명언과 '돈의 지능'이라는 화두를 던지며 관심을 유도하고 캐릭터 스토리로 핀트의 매커니즘을 알기 쉽게 설명했습니다. 개인 맞춤형 AI 투자서비스를 인공지능 투자엔진 ISSAC의 탄생 배경을 통해 친근감있게 나타내며 이야기를 전개했습니다.






Chapter 2. Put AI on your money : 당신의 돈에 AI를 탑재하다 (01:36 ~ 03:23)

Chapter 2 was interviewed by Pint's portfolio development director to help people understand the overall status of fintech services that may seem difficult. Preppers and Issac Universe, a visual representation of data-based AI investments, helped customers to easily convey the mechanisms for building assets in their lives.

Chapter 2.는 핀트의 포트폴리오 개발실장님의 인터뷰를 통해 자칫 어렵게 느껴질 수 있는 핀테크 서비스에 대한 전반적인 이해를 도왔습니다. 데이터 기반의 AI 투자를 시각적으로 표현한 프레퍼스와 아이작 유니버스를 통해 고객이 생활 속에서도 자산을 쌓을 수 있는 메커니즘을 쉽게 전할 수 있게끔 도왔습니다.






Chapter 3. Finance, In your Everyday Life : 생활 속 투자 (03:24 ~ 06:13)

In Chapter 3, through interviews with real-life executives of Fint, we have faithfully conveyed Fint's brand philosophy of expressing sincerity and creating a healthy investment culture. Through interviews with executives, we sincerely explained the brand philosophy of customer-friendly Fint, which supports customers' daily lives through investment through AI discretionary investment.

Chapter 3.에서는 핀트 실제 임원진의 인터뷰를 통해 진정성을 나타내어 건강한 투자 문화를 만들고자 하는 핀트의 브랜드 철학을 신뢰감있게 전달했습니다. 일상생활 중에서도 알아서 이루어지는 투자로 고객의 일상을 존중하는 고객 친화적인 핀트의 브랜드 철학을 임원진의 인터뷰로 진정성있게 풀어나갔습니다.






Core Value

Lowering psychological barriers to investment (Friendly), using 1:1 customized AI discretionary investment technology (Intelligent), leading a healthy financial culture (Navigate), and transparent and honest investment platform (Trustworthy) pint.

The four words of Fint's core value reveal Fint's identity to create a healthy financial life with AI investment in daily life.

투자에 대한 심리적 장벽을 낮추고 (Friendly), 1:1 맞춤형 AI일임 투자 기술로 (Intelligent), 건강한 금융 문화를 이끌어나가는 (Navigate), 투명하고 정직한 생활 속 투자 플랫폼 (Trust worthy) 핀트.

핀트의 핵심가치 네 단어는 생활 속 AI투자로 건강한 금융 생활을 만들어가고자 하는 핀트의 정체성을 드러냅니다.






Impact

Brand films are on the YouTube channel and are continuously attracting views to date.​​​​​​​
As a brand asset, the character is used for contents on the homepage, app, and SNS with good response by conveying the brand value friendly and sincerely.

유튜브 채널에 브랜드 필름이 온에어 되며 현재까지 지속적인 조회수를 이끌어내고 있습니다. 캐릭터는 브랜드 자산으로써  브랜드 가치를 친근하면서도 진정성있게 전달하여 좋은 반응으로 홈페이지 및 앱, SNS의 콘텐츠에도 활용되고 있습니다.






Fint Original Brand Flim

Client : December & Company
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Creative Direction 
Lee Dongwoo, Lee Dongseok

Creative Strategy & Storytelling 
You Jeeyoung 

Character Design
Chun Junhyuck, Lee Yechan

3D Art Work & Animation
Lee Yechan, Lee Inhwa


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